woensdag 2 januari 2013

De premières van week 01

Vanaf 3 januari 2013 in de bioscopen te zien:

Stolen. Regie Simon West. Will Montgomery wil zijn criminele leven achter zich laten en contact zoeken met zijn puberdochter. Maar een nog groter crimineel ontvoert haar en dwingt Will binnen 24 uur 10 miljoen te stelen. Wanneer gaat Nicolas Cage weer eens in een goede film spelen? Of ligt het aan Cage zelf, dat deze thriller geen moment weet te boeien.

Paradies: Liebe. Regie Ulrich Seidl. Eerste deel in Seidls drieluik Paradies over liefde, geloof en hoop. Spraakmakende film over de Oostenrijkse volslanke Teresa, die zoals meer blanke vrouwen, op het strand van Kenia zoekt naar een donkere “beach boy”. De dames betalen ervoor, de boys verdienen eraan. Zo krijgen ze allebei wat ze willen. Seidl brengt het allemaal realistisch in beeld, confronterend maar stilistisch fraai.

Pitch perfect. Regie Jason Moore. Gebaseerd op het gelijknamige boek van Mickey Rapkin. Beka droomt van een muziekcarrière, maar moet van pa naar de universiteit om een vak te leren. Ze sluit zich aan bij de zanggroep van de school en vindt daar niet alleen een muzikale uitdaging maar ook een leuke jongen. Een film voor liefhebbers van goede a capella-zang en een heerlijke meidenfilm .

Silent Hill: Revelation 3D. Regie Michael J. Bassett. De opvolger van de horrorfilm Silent Hill van regisseur Christophe Gans, wel gezien als de beste gameverfilming tot nu toe. Revelation is opnieuw gebaseerd op een videogame, Silent Hill 3. Hoofdpersoon Heather Mason moet zien te ontkomen aan demonen uit haar verleden, die haar tot in de echte wereld achtervolgen. Als Heather’s vader door hen wordt ontvoerd naar game-wereld Silent Hill, gaat Heather hem achterna. Angstaanjagend maar ook met veel losse eindjes. De game-liefhebber weet die wel aan elkaar te knopen.

The hypnotist. Regie Lasse Hallström. Dit is de verfilming van de thriller Hypnose van Lars Kepler, de eerste met hoofdpersoon commissaris Joona Linna. Erik Bark heeft gezworen nooit meer iemand te hypnotiseren. Dan vraagt Linna zijn hulp bij het oplossen van een gruwelijke familiemoord. Als hij besluit te helpen, brengt hij zijn eigen gezin in groot gevaar. Heeft een zaak uit zijn verleden hier iets mee te maken? De boeken van Kepler kunnen zich meten met de Milleniumserie van Stieg Larsson. Jammer dat Hallström niet heeft kunnen kiezen tussen karakteruitwerking en actie. Dit maakt de film soms te traag en onevenwichtig. Desondanks bijna net zo spannend als de boeken.





Geen opmerkingen: